Hanya kerana tablet. T_T

Harini adalah hari yang paling sedih. kesedihan yang dahulu hilang kini sudah kembali. Ya Allah , aku diuji lagi. mengapa? i know you love me. melihat pada tajuk , ya hanya kerana tablet aku jadi sedih. tak dinafikan sebelum ni aku selalu sangat online guna tablet tuh sampai aku lupa everything. solat? kdg2 aku lambat solat sebab lagha ngan benda tuh. tapi alhamdulillah yang tuh dapat dikurangkan. cuma aku malas study. homework sangatlah banyak. hurm.
Okay harini bersamaan 3 june . hari isnin. aku ingat nak puasa sunat. siap taruh ayam masak merah lagi untuk dijadikan sahur. bila kak kejut , tengok jam 6.50a.m . ya Allah . dah terlepas. okay sedihnya. lepastu ambik whuduk , sembahyang subuh and then tidur. masa tuh lupa pula nak kunci pintu bilik. 
Pada pukul 9pg terjaga dari tidur. terus tengok meja tepi katil . Errr , mana ak punya tablet nih ? charger pun hilang. charger henfon pun xde. Bangun2 cuci muka and gosok gigi. pergi la nak ambik ayam masak merah untuk dijadikan breakfast pula. Tengok2? arghhh ayam dah takda. tengok atas dapur ada nasi goreng. hmm makan je nasi goreng tuh. sambil pikir mana aku nak cari tablet tuh ekk. then sudah makan masuk bilik pikir lagi. lepastu kuaq bilik cari la . x jumpa. so , masuk bilik , kunci pintu and then buat folio kimia. sambil air mata berlinangan . Cenni ---> T_T . 
Habis study pukul 12 tengah hari tu aku duk atas katil sambil baca msg lama and sambil dengar lagu. Tetiba sedih lagi dan tanpa disedari aku tertidur. and aku terjaga pukul 3.30 ptg. Bangun pergi mandi and solat zohor. Lepastu keluaq pi beli megi tomyam. balik tuh aku masak , then makan dalam bilik. How sad my life ?
hurm . lepastu aku teruskan buat kimia. then cousin ketuk pintu. so aku buka la. dia ajak pi meronda. errk aku belum solat asaq. so aku solat and then baca mathurat baru la keluaq. lma jugak meronda. pukul 7.mlm baru balik. lepastu masuk dalam umah. ramainya orang. hmm takpa terus masuk bila and termenung. lepastu dengar my family bincang nak pi makan steamboat ( betui ka eja ? ) entahla. so aku buat xtau. orang azan terus pi semayang. lepastu sambung buat kimia. cousin mai lagi. ajak pi kedai. hurm alang2 tengah boring , ikut ja la. elok nak kuaq tuh , abg tnya nak pi mana ? aku ' nak pi kedai sat ' .naik ja moto. tengok cousin nak pi beli burger. takpa ikut ja bukan buat apa pun. lepas 15 mnit tunggu burger , dia ajak ronda pulak. err. sat ja la. lepastu terus pi mik adik dia kat surau. teng0k2 x keluaq lagi.pi ambik angin pula kat kg. then terus balik.
Sampai je umah , tengok abg tunggu depan pintu. erm. takut jugak la. dah la abg kesayangan. huhu. then dy kata 'amboi sakan aihh pi kedai noh? ' aku kata la pi beli burger. pastu lepas sepupu aku balik , abg aku tak bagi masuk rumah. 
Abg : ni org nak keluaq ni. xpyh duk kat umah.
Aku : laaaa , org x mau pi.
Abg : xkira. pi jugak. mana ada sapa kat umah.
Aku : Xmauuu.
Abg : Xdak2. kena pi gak ( sambil tahan aku kat pintu )
Aku : Laaa x mauuuu. (sambil tolak diaaa)
Abg : Ishh. jangan buat perangai sgt. xyah masuk. jom ikut. semua kena pi.
Aku : Ha k la. takkan nak pakai ceni kot? bg la msuk dlm nak tukaq baju .
Abg : Ha pi tukaq lepastu kena ikut gak. ( mmbenarkan aku masuk)
Aku : Xmauu.
So , aku msuk pakat bersiap dah. errk. bilik aku penuh org duk bersuluh cermin. takpa la. aku pi toilet. duk lama . saja nak melambatkan. lepastu ambik whuduk masuk bilik then solat isya' . and sembahyang pun buat lambat2. lepas sembahyang , depa takpi lagi. tunggu kak aku yang sorang lagi balik kerja. so, nak tambahkan melambatkan lagi , aku zikir panjang2. habis zikir tuh , takpi lagi jugak. tanpa buang telekung aku terus tidur atas sejadah. then mak tnya 'nih betoi ka takmau pi' . aku buat derk ja. aku tau aku dah berdosa. Maafkan fatin ya mak :'(. Lepastu semua beransur keluar. arghhh nak pi jugak makan steamboat. bukan selalu nak makan ngan whole family cennih. hurm .

semua ni kerana tablet tuh , kalau bukan sebab tablet aku takkan merajuk. dan semenjak ayah bg tablet tuh , aku makin malas study. makin malas tolong mak. sebab 24 jam , hanya dengan tablet. bangun tidoq tengok tablet. nak tidoq tengok tablet. everything dgn tablet tuh. harini aku dah takleh on9. hurm sedih. tapi dulu aku berharap agar someone ambik tablet tuh so that aku rajin la sikit bila tablet x menguasai diri aku. Apa pun , aku rasa mcm aku x layak dlm family nih T_T . semuanya asyik ungkit segala kebaikan yang pernah depa buat kat aku. Hurm. Sedihnya Ya Allah . takpa. sabar ja la Fatin. sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan :')

♥ Sekian. Terima Kasih atas kesudian untuk membaca tintaku ♥

0 BUDAK COMEH: